Ekvádor je země na rovníku, země zelených hor, skvělých lidí a dobrého jídla...

Přijeli jsme z Kolumbie.

9.3.2013 Tulcán, Ekvádor
Kamióny zřejmě odjely už v noci, protože dneska je cesta úplně v pohodě. Krajina je pořád pěkná. Potkáváme rakouský pár, důchodci, co cestují 7 měsíců v roce. V hospodě pak týpka z N.Y.C. Hranice je bezproblémů, Ekvádor chce carnet, za 5min vyřešeno bez poplatků a celníci mluvili anglicky a popřejí i “welcome in Equador”. Cesty jsou tu lepší než v Kolumbii, dá se říct evropská úroveň. Lidi už se neshlukují kolem motorky, jako v Kolumbii a jsou taky příjemní. Spíme ve městě Tulcán hned u hranic a je tu mnohem víc restaurcí i krámů evropské úrovně než v Kolumbii. Bydlíme a jíme v čínském hotelu, super ubytování i jídlo. Restaurace je pořád plná i po 22hod, což v Kolumbi bylo už mrtvo. Ceny jsou tu zhruba jako u nás, jen
benzín tu stojí cca 10 Kč/l.

10.3.2013 Quito, Ekvádor
Jedeme přes Otavalo, což je malé město známé svými indiánskými trhy. Je tam spousta indiánů a taky potkáváme dva Skoty na BMW, kteří jedou opačným směrem než my. Všude je čisto, příjemně, opravené domy a spousta hotelů a hostelů. Indiáni se sice nějak zvlášť nedruží, ale nejsou nepříjemní. Pokračujeme dál a stavíme na rovníku. Nechají nás dojet až tam s motorkou, takže děláme pěkný fotky. K večeru přijíždíme do Quita a bydlíme přímo v centru za 70USD/noc. Večeříme i s pivy za 23USD, což je parádní cena. Jinak Ekvádor má už léta jako oficiální měnu americký dolar, takže člověk aspoň hned ví, co kolik stojí.

11.3. 2013, Quito, Ekvádor
Snídáme na terase v posledním patře našeho hotelu a máme nádherný výhled na kopec Panecillo s obrovskou sochou anděla. Pak se vydáme do města a jen pár bloků máme hlavní náměstí Plaza de la Independencia, kde zrovna z prezidentského paláce má někdo projev. Na náměstí je milión lidí, vojáci v uniformách, jak z doby kolonizace, vojenská hudba, dětský sbor a všude mraky lidí. Všechno to natáčíme a nejvíc, když po skončení oficiální části začne neoficiální demonstrace.
Pak si dáme klasickou turistickou prohlídku města, večeři v řecké restauraci a jdeme spát.

12.3.2013 Quito, Ekvádor
Před hotelem si chytíme taxi a necháme se odvézt do HD. Pořád máme problém s alarmem a motorka nejde pořádně nastartovat. Majitel je Švýcar, Rodger, který má ekvádorskou manželku Gabi a bydlí tam už 17 let. Má to tam fakt super. Shop nemá jen standardní nábytek jako všude, ale je tam i dost vlastní invence majitele a vedle je nádhernej bar. Jen nás tam Rodger nechce nechat točit a fotit. Bojí se, že když to dáme na Facebook, tak ho vykradou. Kolem poledne se v baru začíná scházet místní harlejácká smetánka. Jsou to všechno pánové v oblekách a velmi příjemní. Seznámíme se a nakonce s nimi jdeme na oběd do luxusní francouzské restaurace, kam oni chodí každé úterý užívat si gurmánskéhý oběd. Jeden je ředitel pojišťovny, druhý ředitel Elektroluxu, advokák apod.
Veškeré zboží HD je tu šíleně předražené. Motorky stojí dvojnásobek co v USA, tričko 80USD, sluneční brýle co stojí v USA 80 tady 200USD.
Motorka dneska hotová nebude, takže jdeme do hotelu přes ulici, což je nový hotel Quito. Je super, s výhledem na hory. Večeříme hned vedle v německé restauraci čočkovou polívku a salát.

13.3.2013 Alausí, Ekvádor
Kolem poledne po vydatné snídani v hotelu (nejlepší omeleta, kterou jsme od Mexika jedli a že jsme jich měli fakt dost! – jedna denně) jdeme pro motorku. Naštěstí je konečně hotová. Zaplatíme přepálených 500USD za vyčištění kontaktů a výměnu antény alarmu. Z toho je cena za práci 364USD. Náhradní díly jsou za 60USD, 50USD digi test a zbytek je daň. Vyrážíme tedy docela pozdě a jedeme dál na jih po Panamerikaně. Cesty jsou perfektní, chvílemi i něco jako dálnice o více pruzích. Krajina je krásná, ne tak vysoké kopce jako v Kolumbii. Údolí jsou širší a kopce kulatější, všude políčka a pasoucí se krávy, ovce a lamy. Na polích pracují indiáni v klouboucích a pončech. Vyjíždíme až do výšky 3.300m n.m. a hledáme ubytování ve městě, které bylo 100% indiánské a poměrně nehostinné. Kašleme na to a jedeme dál. Bylo to tam dost podobné Chánovu. Stmívá se a tak doufáme, že něco najdeme brzy. Najednou vjíždíme do děsný mlhy a je 10C.

Ještě ke všemu ne všichni místní svítí v autě, takže to byla dost síla a nervy. Podle mapy je nejbližší větší město ještě 100km, takže se začínáme modlit. Naštěstí, asi po 30km, se objeví Alausí, což je menší město, ale bez indiánů a v centru má vedle sebe pět hotelů. Bereme ten nejnovější a je super. Akorát nemá garáž, tak musím vjet úzkým hlavním vchodem do recepce, kde moto parkuju. Motorka zabírá skoro celou chodbu na šířku, ale je vevnitř. Večeříme v čínské restauraci a obsluhuje nás desetiletá a moc šikovná Číňanka. Pak jdeme do pelechu.

14.3.2013 Loja, Ekvádor
Ráno už je lepší počasí, mlha zmizela tak razíme dál. Krajina je pořád úžasná, sice to nejede moc rychle, protože jsou samý serpentiny horami, ale je to paráda. Odpoledne končíme v Loja a kecáme s jedním amíkem, kterýho jsme potkali v hospodě u večeře. Sedíme u nás v hotelu v lobby, protože tady nebyl žádný bar! Kolem osmé hodiny večer se město opět vylidnilo a nikde ani noha. Divný.

A dál pokračujeme do Peru.