Začali jsme v únoru 2013 v Panamě a přes nejjižnější město jižní polokoule Ushuaia v Argentině, jsme se dostali v červenci až do Brazílie...

V Panamě jsme v prosinci zaparkovali motorku...

22.2.2013 Panama City, Panama
Z Prahy nám to letí v 7 hod ráno, tak toho moc nenaspíme, ale v Amsterdamu jsme za chvíli a pak „jen“ 12 hodin do Panamy. Po příletu se jedeme ubytovat a vyrážíme do města na něco k jídlu. Je kolem 18 hod, vlhko a asi 32C. Dáme večeři, nějaký pivo a jdeme spát. Zítra nás čeká vyzvednutí motorky.

23.2.2013 Panama City, Panama
Ještě máme trochu jet lag, takže vstáváme docela brzy a už v 9 hod jsme v HD. Glajda tam stojí uprostřed krámu, umytá, naleštěná a čeká na nás. Ještě je potřeba namontovat nové rádio, které jsme si přivezli. Majitel nás trochu děsí tím, že mechanik má dneska křtiny svého syna a musí v poledne odejít. Takže jde hned na to. Mordoval se s tím poměrně hodně, občas koukal na hodiny a nevypadal úplně klidně, ale nakonec to dal. Pak se ještě zjistilo, že motorka nejde nastartovat, takže…sundat sedlo, dostat se k baterce a nastartovat přes kabely. Ale nakonec se to všechno zvládlo a my můžeme zase po dvou měsících vyrazit.
Jedeme se podívat asi 15 km od města na Miraflores, což je jedno ze tří zdymadel, které tvoří Panamský kanál. Za lístky platíme 8USD/os a je to i se vstupem do kinosálu a muzea. Vyjedeme až do posledního patra vyhlídkové budovy a spolu s miliónem dalších čumilů koukáme, jak pod námi projíždějí nákladní lodě. Přímo pod sebou máme dvoje vrata komory a tak sledujeme všechno pěkně zblízka. Je tam docela provoz. Mají dva kanály vedle sebe a lodě tam jezdí jedna za druhou. Je zajímavý pozorovat, jak to pěkně funguje.
Pak se na chvíli vrátíme do hotelu a večer jdeme na jídlo do místního minipivovaru. Jako všude v těhle pivovarech, tak ani tady se to jejich pivo nedá pít, ale aspoň docela dobře vaří.

24.2.2013 Panama City, Panama
Zase vstáváme docela brzy a jedeme se podívat na letiště, kde má být v Cargo prostoru společnost Girag (www.girag.com), která by nám měla převézt motorku do Kolumbie. Je sobota, takže není vůbec provoz a za půl hodiny jsme tam. Cargo je kousek za letištěm a mají to i vevnitř poměrně dobře značené, takže nebyl vůbec problém to najít. Mají samozřejmě v neděli zavřeno, ale mluvili jsme s jejich hlídačem a povídal, ať přijdeme zítra v 8 hod ráno a že letadlo by mělo letět ve středu. Tak zítra uvidíme. Chci si pak ještě natočit kvůli filmu nějaký letadla, tak zajíždíme dál, mezi letištní plochy. Kousek od nás stojí nějaký hlídač a furt na nás kouká, co tam děláme. Nadžúha je jako vždycky v těhle situacích nervózní a jako na potvoru zrovna nic neletí. Tak jsem byl dost vytočenej, ale balím to a mizíme.
Dáváme do navigace město Colón, což je cca 80 km od Panama City na sever a začíná tam Panamský kanál. Jedeme po místní dálnici, což jsou dva pruhy slušného asfaltu na jednu stranu a dva na druhou. Často ovšem vede dálnice městy, takže se musí zpomalovat a taky každých 500 m je otáčení do protisměru, takže tam furt někdo vjíždí. Najednou nás navigace skloní z dálnice a táhne vesnicemi. Zdá se nám to divný, tak stavíme a vytahujeme mapu. Zjistili jsme, že jsme sice ve městě Colón, ale v jiném a asi tak 180km na druhou stranu než jsme chtěli být. Sedáme do hospody a uklidňujeme se u piva a jídla. Seznámíme se tam s americkým párem, který nás prý viděl včera na kanálu a už tam okukovali motorku. Dobře s nimi pokecáme a vracíme se zpátky do hotelu.

25.2.2013 Panama City, Panama
Po ránu vyrážíme do společnosti Girag, kde nám hned seberou motorku s tím, že zítra poletí. Jeden za zaměstnanců mluví perfektně anglicky, takže žádný problém. Cena za letecký převoz je 902USD. Všechno funguje a zdá se to až neuvěřitelně jednoduchý. Taxíkem se dostaneme zpátky do města a jíme u Řeka. Píšeme deník a scénář k filmu. Popíjíme pivo a v celém městě vypadla elektrika. Doufáme, že náš hotel bude mít generátor.

...a pokračujeme dál do Kolumbie.