Super země, super lidi...

Přijeli jsme ze Salvadoru...

12.3.2014 Guatemala City, Guatemala
Dopoledne se vydáme kousek za město na ruiny Tazumal, stejně to máme cestou na hranice s Guatemalou. Koukáme na zbytky indiánských pyramid, točíme a kocháme se. Pak se vydáme asi 70 km na hranici. Když tam přijedeme, salvadorský celník nám oznámí, že guatemalská celnice má teď 3 hodiny přestávku a mají zavřeno. Takže nám nezbývá nic jinýho než počkat nebo jet 140 km na druhou hranici. Čekat se nám nechtělo, takže zase vyrážíme. I tenhle přechod hranice proběhne standardně a mnohem rychleji, než když jsme tu byli poprvé a jsme v Guatemale. Do hlavního města přijíždíme už za tmy a po cestě byla taková mlha, že místy nebylo vidět na metr. S jízdou místních řidičů…fakt smrtelná kombinace. Taky se dost ochladilo, protože jsme vystoupali do výšky nad 1500 m n.m.. Když jsme byli v G.C. před rokem a půl, bydleli jsme v centru a byl poměrně problém tam najít normální slušnej hotel. Tentokrát zamíříme rovnou do nový, okrajový čtvrti a hotel najdeme hned a dokonce i super steak house naproti.

1795689_760484053962047_478059816_n

13.3.2014 Antigua, Guatemala
Kousek od hlavního města – asi 25 km – je město Antiqua, který rozhodně stojí za návštěvu. Antigua byla v 16. století jedním z hlavních měst ve střední Americe, ale díky zemětřesení o 200 let později, které zničilo podstatnou část města, se hlavní město přestěhovalo a je to Guatemala City. Ale i tak tu zůstaly perfektní koloniální stavby, barevný baráky, indiáni, starý kostely a koloniální architektura…to všechno je jako stvořený pro filmování.
14.3. 2014 Guatemala City, Guatemala
Bohužel nebo bohudík nám začalo zrovna dneska ráno blbnout dobíjení baterie. Jarouch z pražský Šalamounky jako vždy zvednul telefon a ochotně poradil. Dík Jarouchu! Detekoval problém po telefonu a já měl obrovskou kliku, protože nejbližší HD dealer byl ode mě jen 30km v Guatemala City. I když možná ta klika nebyla tak velká, protože dealeři HD jsou tady v centrální Americe ve všech státech kromě Nikaragui. Motorka normálně jela, jen jsem viděl na voltmetru, že něco není v pohodě. Když jsme dojeli k dealerovi tak naštěstí potřebnej díl měli a výměna trvala snad jen půl hodiny. Nevím jak se ta věc přesně jmenuje, ale vypadá to jako nějakej elektrochladič, kterej je na rámu za předním kolem, chycenej dvěma šroubama. Když bych měl BMW GS nebo KTM tak bych určitě věděl jak se ta věc co jsem měnil přesně jmenuje, protože bych to měnil už 10x před tím, ale u HD se tyhle věci nestávaj, tak na motocyklu rozeznávám pouze základní věci, jako jsou řidítka, nádrž, motor, kola, blatníky, sedlo a ještě pár drobností bych si asi vzpomněl. No a díky týhle drobný patálii jsme v HD Guatemala City zjistili, že se tam ten den zrovna koná sraz HD. Guatemalská HOG Rally. A to byla paráda. Samozřejmě jsme tam jeli a užili si nádhernej večer s partou pošuků z celý centrální Ameriky. Pochopitelně jsme byli hvězdy večera, protože HD s evropskou SPZ tu tak často na srazy asi nejezdí.

1899906_762284617115324_1214480076_n

15.3.2014 Rio Dulce, Guatemala
Další den jsme vyrazili z hlavního města, a protože pyramidy Tical byly od nás 500km tak se nám nechtělo celej den vrčet na motorce a tak jsme zastavili ve městečku Rio Dulce, který už podle názvu leží u řeky, která se tu rozlejvá do ohromnýho jezera. Spali jsme v maríně, která patří nějakým důchodcům z USA a americkej přístup tam byl znát. Všechno fungovalo a všechno bylo perfektní. Ubytování, personál, restaurace, jídlo, atd. Je to tu naprosto fantastický místo, a pro majitele lodí dokonalý, protože z jezera se řeka vlejvá do Karibiku, což je kousek a lodě si tu kotvěj ve sladký vodě. A to je pro ty jejich lodě samozřejmě mnohem šetrnější. Páč slaná voda je prevít, jak známo.

10014701_762280863782366_864967980_n

16.3.2014 Flores, Guatemala
Další den jsme dojeli do městečka Flores, který leží na ostrově, kterej je spojenej mostem s pevninou. Je to tu sice dost turistická destinace, ale teď není sezóna tak tu moc bílejch kůží není. Je to tu pěkný, Corony máme v umyvadle na ledu plno a sedíme na terase s výhledem na jezero. Byli jsme v tomhle stejným hotelu už v listopadu 2012 a tenkrát nás ani ve snu nenapadlo, že bysme se sem ještě vrátili. Je to super, už tu známe hospody, ulice, krámy a je to prostě jako když se vracíte někam, kde to znáte.

1391686_762282410448878_759097231_n

17.3.2014 Flores Guatemala
Dnes jsme byli celej den na pyramidách Tikal. Je jich tu v džungli teda docela dost. Skoro bych řekl, jak nasráno. Je to fantastická podívaná, která určitě stojí za to. Byly postavený někdy před dva a půl tisíci lety a Mayové musím říct svoje řemeslo uměli. Určitě bych tenhle kompex pyramid zařadil mezi obdobný místa zvučnějších jmen, jako Machu Picchu v Peru nebo Angkor Wat v Kambodži. Fakt se nám tam líbilo. Chyběl tam jen stánek s Plzní v kelímku a dobrou klobásou s českým chlebem a hořčicí. A přebejvalo tam americkejch turistů v epesních outdorových kloboučcích, goretexových botách, khaki kapsáčovejch kraťasech, super savejch fuseklích, který vyvíjela minimálně NASA a tričku z nanovláken.Ty jejich komický turistický uniformy bych ještě kousnul, ale že řvou jak hovada a všechno je awesome, amazing a unbelievable to leze fakt na nervy. Jste uprostřed džungle, ze který vycházej neuvěřitelný zvuky přírody a do toho tyhle party hlučnejch nevychovanejch imbecilů. Jo, je to tam awesome, ale proč u toho tak řvou?!! Když by tam neřvali tyhle party tupců, tak to by to tam teprve bylo awesome!!! Ještě k tomu je tam neuvěřitelná akustika podobná jako v amfiteátru, takže veselou rodinku někde z Oklahomy slyšíte ječet i několik set metrů od sebe. A to máme ještě kliku, že není sezóna jinak tam musí bejt bordel jako, když se hraje Super bowl.
Zítra se chystáme opustit nádhernou Guatemalu a jedeme do malého státečku Belize, na pobřeží Karibskýho moře. Tam zůstaneme předpokládám tak dva dny a pak už nás čeká Mexiko. Mexiko máme rádi, protože se tam super žere. Mexikáni jsou v Latinský Americe totiž asi největší kulináři.

1904105_762280223782430_983475158_n

A dál pokračujeme do Belize...