Už jsem tu jako doma...v Panamě už potřetí...

Přijel jsem z Kolumbie...

1796537_744160555594397_1415316985_n

9.2.2014 Panama City, Panama
Jsme v Panamě a čekáme, až nám vydají motorku,která dnes přiletěla z Bogoty a je teď v celním sladu.Měli nám jí dát dneska, ale to v Latinské Americe nic neznamená. Nebude ani maňána,bude až maňána maňána, takže v pondělí. Nevadí,turistujeme po městě a zítra se jdeme kouknout na Panamský průplav. V Bogotě odbavení motorky zabralo celej den což byla poměrně otrava. Pak jsme zapařili s místními harlejáři v motobaru. To byl suprovej večer. Thomas není zrovna lingvista, ale po pár panácích mluvil španělsky rychlejc než oni. Byla tam ukrutná sranda a perfektní parta. No ještě pár dní a začneme konečně cestovat. Už mě ty města nebavěj.Ale zase máme alespoň čas na filmování takže ona to žádná trgédie není.

1016726_744160678927718_2110554121_n

10.2.2014 Panama City, Panama
Celej den jsme dnes chodili po Panamě a filmovali, fotili a čuměli. Jsem tu už potřetí a začínám znát město líp než taxikáři. Dnes večer jsem jednoho z nich navigoval celou cestu do hotelu, jinak by ten jantar s náma jezdil po Panamě ještě teď. Panamskej průplav, viz foto je těsně u města a je to poměrně zajímavá věc. Nevím co se dělo, ale dnes jsme čekali snad 3 hodiny, než přijela první loď. Pak už začali lítat jedna za druhou v obou plavebních kanálech. Zítra nás čeká vyzvednutí Harleye z celního skladu na letišti a taky zajdeme do půjčovny motorek, aby měl Thomas na čem jet. U místního dealera HD půjčují sice jeden stroj, ale má totálně ale totálně sjetý gumy a šišatý přední kolo. Pokud to vyměněj ( o čemž pochybuju) tak samozřejmě vezmeme HD, pokud ne, tak cokoli co bude alespoň trochu připomínat motorku. Takže, když se nic nepodělá, tak v úterý nebo ve středu, vyrazíme na cesty. Jinak si tu žerem, pochlastáváme a vedeme zhýralej život dvou hustokrutopřísnejch (výraz mého pub.synka) motorkářů v Latinský Americe. A to mě baví!!!!

1897811_744634722213647_1229841075_n

11.2.2014 Panama City, Panama
Dnes jsme vyzvedli Harley z letiště a rovnou zajeli do místního dealersví vyměnit po 114 000 km rozvodovej řemen, kterej byl v motu po celou dobu a do teď furt slouží. Taky ještě nechám vyměnit přední brzdový kotouče, opět původní. Díly jsem si přivezl z Pražský Šalamounky, páč v těchto latino dealerstvích často mají prd. S řemenem i kotoučema by ještě určitě šlo najet min 20 000, ale raději to nebudu pokoušet. Když bych jezdil po USA tak to v tý motorce nechám, ale tady je to blbost. Stačilo mi, že jsem se tu jednou prolítnul pro pneumatiku pět hodin letadlem a pak naotočku zase zpátky. V servisu jsme byli celej den. Sice nám kluci vopálený slibovali, že to bude ve 12 hotový, ale nebylo. Dodělali to v 6 večer, ale to je tady normální, v těch 12 bych to ani nečekal. Tady je vždy potřeba přičíst nějakou tu hodinu někdy i nějakej ten den. Motorka je hotová a můžeme vyrazit na cesty. Thomas si zítra půjčí v HD Dynu a vyrážíme na cesty. Jako první asi na jih do Darien gap, kouknout trochu do džungle a pak otočíme kormidlo na sever a pojedeme ke Karibiku. Tak ještě jeden den ve městě a pak konečně cestování. Díky tomu času co jsem tu v Panamě měl ji mám úplně luxusně natočenou do toho mojeho biografu. National Geographic, až to uvidí, tak se na to vysere a ten svůj podnik zavře! To mi dělá radost! Ne že to zavřou, to je mi jedno,tak vznikne National Šnajdrgraphic, ale že máme perfektní počasí a filmuje se to samo.

1798332_744633955547057_1949475399_n

12.2.2014
Dnes jsme konečně vypadli z Panama City a vyrazili k Tichému oceánu. Motorka mi jela nějak divně a v zatáčkách mi ustřelovala prdel, až jsem myslel, že hodím tlamu. Glajda byla tvrdá, že mi vylítaly všechny plomby. Tak si říkám čím to je, jestli jenom nejsem zvyklej, když jsem dva měsíce nejezdil.Pak mi znovu ustřelila prdel a informace od prdele postupně procházela tělem směrem k mozku. Než prošla k hlavě trvalo to dalších 50 km. Pak mi to došlo. Ten kluk vopálenej včera v servisu mi dohušťoval gumy! Okamžitě jsem zastavil a změřil tlak. Ten šulin si zřejmě poplet jednotky na tlakoměru a místo 2,5 bar, což je asi 40 psi mi tam narval 4 bar, takže jsem měl téměř o 100% přehuštěný pneu. Vyrobil mi betonový kola hovád!! To byla klika, že jsem se na tom nevysekal nebo že to nevybuchlo. Z nudný Panamericany, která vede celou Panamou od severu k jihu jsme odbočili k oceánu a mohli se ukoukat k smrti. Naprosto nádherná krajina, skvělý silnice pro motorku, no prostě paráda. Ubytovali jsme se v hotelu na pláži cca 300km od Panama City a žijem si tu jak americký milionáři!! Thomas si půjčil na 10 dní moto. Měli jsme dvě možnosti. BMW GS nebo Harley Davidson Dyna. No a která to vyhrála?!? To je jasný nééé!!! Nejsme žádní připosraní enduristi!!! S endurem se totiž jezdí maximálně na Grossglockner nebo ti nejodvážnější na adventure do Rumunska, ne na cestu kolem světa!!!!!

1920059_745179115492541_1074039504_n

13.2.2014
I dnes jme zůstali ve stejném hotelu a vyrazili jen na projížďku po okolí. Příroda je tu fakt úžasná a je co filmovat. Pacifik je krásně teplej a plnej surfařek. Trochu jsme poplavali ve vlnách a teď vysedávám v plážovým baru a pozoruju místní život. Barman je z Británie,před dvěma roky přijel surfovat a už se domů nevrátil. Večer maká v baru, voblbuje ženský a přes den surfuje.Docela ho chápu. To není špatnej program.Trochu mě tu serou ti surfaři co se tu všude vopsíraj. Každej je nějakej nepřirozeně svalnatej a nikdo z nich nemá takovej pupek jako já. To je kurva svět! Zítra otočíme kormidla našich HDéček a pojedeme k druhýmu, tedy Karibskýmu pobřeží. Tam by měla být voda ještě teplejší a hlavně čistější. Doufám, že si tam někde zašnorchlíme nebo zapotápíme.

1890992_745741565436296_1647208450_n

16.2.2014
Dva dny jsme byli bez internetu a jezdili po severu Panamy. Když jsem byl v Panamě na motorce před rokem poprvé, tak jsem Panamu prostřelil jak blbec po Panamericaně. Panamericana tady v Panamě je naprostá nuda, ale teď si užívám Panamy maximálně. Na severozápadě země jsou úžasný hory, indiánský vesničky, zapadlý města bez bělochů, Mekáčů a Burger Kingů. Naprostá fantazie na filmování, focení a ježdění na Harley. Dnes jsme trajektem dopluli na ostrovy Bocas del Toro v Karibským moři. Spíme v levným dřevěným hotelu 50m od teplýho moře. Zejtra vyrazíme šnorchlit, prej tu je na co pod vodou koukat. Zatím to tu vypadá perfektně a bude co filmovat. Asi tu pár dní vydržíme a pak vyrazíme směr Panama city, protože v pátek přiletí Naďa. No a pak zase na sever směr Miami.

1798749_747409291936190_64278150_n

17.2.2014 Bocas del Torto, Panama
Dnes jsme celej den strávili šnorchlováním v Karibiku. To byla neuvěřitená paráda. Viděli jsme delfíny, jednoho perutýna, korály, všelijaký neznámý ryby a prostě tenhle podmořskej bordel. Okolo ostrova byl tak silnej proud, jakej jsem ještě nikdy v moři nezažil. Naštěstí ten proud obtékal okolo ostrova a tak jsme v něm jezdili jak na kolotoči. Nebylo potřeba vůbec plavat. Jen jsem ležel a voda mě hnala velkou rychlostí okolo ostrova. Připadal jsem si jak ta zhulená želva ve filmu Hledá se Nemo. Naprostá fantazie, fakt. Měl jsem sice krém na opalování, ale jelikož tu není Naďa, tak nikdo neohlídal, abych se s ním namazal. Teď si zapaluju cigára o svoje záda. Jsem rudej jak dederón na Rujáně, když se jim tam náhodou udělalo pěkně. Ve městě každej druhej černoušek vypadá a lá Bob Marley a prodávají tu trávu a asi i další věci. Nevím. Tohle není moje parketa, já jedu v Cuba Libre. Když vidím tyhle kluky čokoládový jak to prodávaj, tak si vždycky vzpomenu na Macháčka v Samotářích, jak říkal, “ty vole, v Thajsku prej dýlujou giboni”, tak tady stoprocentně! Bocas del Toro stojí za návštěvu… paráda, líbí se mi tu.

1011056_748036028540183_402507696_n

18.2.2014 Bocas del Toro, Panama
Dollary. Miluju Dollary!! Zvlášť, když jich je hodně. Dollary mění protivnýho celníka v příjemnýho, otevírají srdce žen, z neusměvavejch indiánů dělaj usměvavý, prostě dollary dávají lidem radost!! Všichni ode mě ty dollary chtěj a když je dostanou mají radost. A já mám radost, že oni mají radost. Asi chtějí pak s těma mejma dollarama zase udělat radost někomu jinýmu . A tak to jde furt dál. Dollary jsou vlastně nikdy nekončící radost, putujou si z ruky do ruky a vždycky potěšej toho, kdo je zrovna má. A teď je zrovna mám já. No tak mám pochopitelně radost! Jinak jsme potkali Brazilce s krásným VW, kteří jedou s tímhle nádherným autem kolem světa. Jak vidno, kolem světa se dá jet nejen na Harley nebo nouzově na Géesu, popřípadě KTM, ale i s takhle nádherným autem. Dnes se přesouváme z ostrovů Boca del Toro zpátky na pevninu a zítra zase budeme pokračovat v harleyování po Panamě. Už se těším. Je to tu nádhera!

1948202_748467385163714_1395008568_n

20.2.2014 Boquete, Panama
Dnes jsme jeli z městečka Almirante přes hory do Boquete. Dnes to byla naprosto luxusní cesta, serpentiny, neuvěřitelný pohledy na krajinu, minimální provoz, prostě fantazie. U města Boquete je sopka, tak ji půjdem asi zítra vočumovat. Pomalu se vracíme do Panama city, kam v pátek přiletí Naďa a Thomas pro změnu letí domu. Cestou nás změřil policajt radarem no a na padesátce nám naměřil 90. Něco španělsky zahudroval a mávnul ať táhneme dál. Bez pokuty a s úsměvem. Paráda. Večer jsme strávili s kanadským motorkářem a byla docela sranda. Je neuvěřitelný co ti Kanaďani mají v hlavě. Nebo spíš co v ní nemaj. Von, ač cestovatel zeměpis ve škole asi moc neměl. Dějepis asi taky ne. Prostě klasickej Američan, v tomto případě Kanaďan. To ale asi nehraje roli. Snad všichni cestovatelé ze země javorovýho listu cestujou na Kawasaki 650. Vygooglovali si, že je na cestování nejlepší právě tahle motorka, vyrábí se už 25let téměř beze změn, je lehká, levná a každej ji opraví. Osobně si myslím, že pro milovníky převážně offroadovýho cestování bude asi lepší než těžká cestovní endura do kterejch tu neustále rejpu. (dnes nerejpu, dnes si to fakt myslím, ale to ještě neznamená, že to tak musí bejt). No, ale HD je HD to je jasný!! HD vám totiž žádnej google na cestu kolem světa nevygoogluje. To musí bejt ve Vás.

1969153_749269115083541_375394985_n

22.2.2014 Panama City, Panama
Tak zase na cestách spolu. Thomas odletěl domu a Naďa ho vystřídala. Jsem opět v Panama City a zítra vyjíždíme směr Kostarika. Jako již tradičně N. přivezla nějakou tu českou čuňárnu, tak se na to těším. Teď by jsme už měli směřovat pořád na sever až do USA. Tak snad nám to vyjde.

1798844_750946224915830_715838161_n

Počasí tady je fantastický. Pořád přes 30C. Jinak s Thomasem bylo cestování super. Nebyl to tady žádnej testosteronovej chlapark, byla to prostě pohoda. Nalítali jsme okolo 2000km úžasnejma cestama a ve výtečným počasí. Jo a zajímavý je, že i když je Naďa třikrát menší než Thomas, tak má třikrát větší kufr. A taky bude zajímavý jak to jako narvu do motorky.

1966755_750946528249133_620849020_n

23.2.2014 Boquet, Panama
Jedeme směr Kostarika stejnou cestou, kterou už jsem jel před týdny. Opět hory, serpentiny, nádherná krajina. Vjedeme do hor a počasí se změní. Už není takový vedro, ale příjemných 20C a fouká vítr. Ideální počasí na motorovačku. I tentokrát se počasí tady v horách rychle mění, najednou se zatáhne a začne poprchávat. Ale to už jsme v hotelu a jdeme zase na ten výborný steak, co jsem už tady měl.