Jsme v Salvadoru!

Přijeli jsme z Hondurasu...

9.3.2014 San Miguel, Salvador
Jedeme asi 90 km zpátky stejnou cestu a pak odbočíme na hranici se Salvadorem. Po cestě si kupujeme pití ve stánku u silnice a kecáme s dědou, kterýmu to tam patří. Furt něco povídá a škoda, že mu rozumíme tak půlku. Každýmu, kdo se tam zastaví vypráví, že jsme z Československa! a jedeme kolem světa na motorce. Pak pokračujeme dál směrem k hranicím a na honduraský straně jsme hotový asi za deset minut. Dají nám razítko do pasu, vezmou si papír od motorky, zkontrolují SPZ a VIN a je to. S naprostým přehledem, jako v Rambo IV, kosím ty místní samozvaný šmejdský vyřizovače papírů a mám na to taky nekonečnej zásobník, jako měl Rambo. V Salvadoru nemusíme ani vyplňovat žádný papíry na imigračním a podle počítače zjistí, že už jsme tu před víc jak rokem byli. Celnice je asi 4 km za hranicí a tentokrát ani není potřeba kopírovat všechny doklady k motorce. Vyplním jeden papír, kam v podstatě opíšu údaje z techničáku, dám celníkovi originály a on veškerý další papírování udělá sám. Je před námi pár kamióňáků, takže asi za dvacet minut je to hotový. Opět dostaneme dočasné povolení k importu motorky a jsme v Salvadoru. Kolem silnice už není ten bordel jako v Hondurasu, jinak se toho na první pohled moc nezměnilo. I dneska je šílený vedro, asi 37C a tak se těšíme do hotelu na studený pivo. Ve městě San Miguel si najdeme hotel, ale když přijdu na bar, tak mi pivo odmítnou prodat. Jsou dneska totiž prezidentský volby a je zákaz konzumace alkoholu! A zítra taky! Himl! Alespoň si naše játra dají taky nucený dvoudenní prázdniny. Koukali jsme s číšníky na televizi a volební výsledky byly fakt těsný. Jeden z kandidátů vyhrál o necelý jedno procento, tak jen doufáme, že z toho nebude ještě nějaká revoluce. Všude jsou slyšet rachejtle a revoluční písně, tak to jsem na to tady zvědavej.

10.3.2014 San Salvador, Salvador
Chceme se podívat na atlantický pobřeží Salvadoru a jejich prej nejkrásnější pláže. Ještě štěstí, že jsme si neobjednali hotel dopředu.Když přijedeme do pobřežního města La Libertad, je to hnus… do nějaký normální riviéry to má daleko…že je na pláži černej písek by ani tak nevadilo, jako ten bordel. Nejen všude kolem silnice, ale bohužel i na tý pláži se povalujou pet lahve a další svinstvo, co moře vyplavilo. Rozhodneme se radši popojet 30 km do hlavního města San Salvador a zůstat tam přes noc. Zase přes booking.com objednáme ubytování a tentokrát je to trochu horor. Adresu najdeme, ale je tam jen bytovej komplex, kterýmu tady říkají condominium. Ptáme se ochranky u vchodu a ten se samozřejmě o ničem neví. Jezdíme ulicí sem a tam, vyptáváme se na to ubytování a furt nic. Nakonec to vzdáváme a protože jsme od rána nejedli, jdeme si dát něco do Pizza Hut. Kouknu se tam do mailu a zjistím, že jsme byli na dobrý adrese a tohle ubytování je prostě soukromej byt, kterej pronajímá nějakej Juan přes booking.com. Vrátíme se tam, potkáme se s Juanem před barákem a máme dneska sami pro se be 5+1 s terasou.

11.3.2014 Santa Ana, Salvador
Ráno si jdeme natočit město a než se vrátím, Nadžúha, která má za úkol hlídat motorku, se seznámí s místníma taxikářema. Nevím jak a o čem, ale povídala si tam s nima celou půl hodinu, než jsem se vrátil. Chceme dojet do města Santa Ana a cestou se podívat na jezero Coatepeque, který je asi jen 70 km od San Salvadoru. Jezero je pěkný, turistický místo se spoustou hospod s výhledem a evidentně sem jezdí i místní na výlet. Když se chceme podívat blíž k vodě zjistíme, že se to vlastně nedá, protože na všech pozemcích u vody jsou soukromý vily boháčů z hlavního města. Ještě než se ubytujeme v hotelu v Santa Aně, hledáme ruiny Tazumal, abysme zítra nebloudili.